Adresonderzoek
Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres, maar kunt u die persoon niet meer bereiken? Vraag dan een adresonderzoek aan. De gemeente controleert dan of de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) nog klopt.
Voorwaarden
U bent eigenaar, huurder of medebewoner van de woning.
Welke documenten zijn nodig?
U heeft de volgende documenten nodig:
- Een kopie van een geldig identiteitsbewijs.
- Een huurcontract of de eerste en laatste pagina’s van de koopakte (als bewijs dat u op het adres woont).
Hoe vraag ik dit aan?
Zo kunt u het adresonderzoek aanvragen:
- Op het gemeentehuis
Bel ons voor een afspraak via 14 0511.
- Per e-mail
Mail naar gemeente@achtkarspelen.nl.
- Per post
Gemeente Achtkarspelen
t.a.v. Burgerzaken
Postbus 2
9285 ZV Buitenpost
Vermeld in uw aanvraag duidelijk:
- Uw naam en contactgegevens.
- Het adres waar het om gaat.
- Wie er volgens u onterecht staat ingeschreven.
- Uw motivatie.
- Een kopie van uw identiteitsbewijs.
- Een kopie van het huurcontract of de eerste en laatste pagina’s van de koopakte.
- Uw handtekening.
Wat gebeurt er na uw aanvraag?
- De gemeente start een onderzoek.
- Mogelijk komt er een huisbezoek.
- De gemeente neemt contact op met de persoon om wie het gaat.
- U krijgt bericht over de uitkomst van het onderzoek.
Hoe lang duurt het?
We proberen het onderzoek binnen 12 weken af te ronden. Soms is extra tijd nodig.
Wat kost het?
Gratis.
Hoe trek ik een adresonderzoek in?
Stuur hiervoor een e-mail naar gemeente@achtkarspelen.nl met:
- Uw naam.
- Het adres.
- De reden waarom u het adresonderzoek wilt intrekken.
- Een kopie van uw identiteitsbewijs.
- Een ondertekende verklaring.
Let op: alleen de persoon die het adresonderzoek heeft aangevraagd, mag het intrekken.
Vragen?
Neem dan gerust contact met ons op via 14 0511. Of mail naar gemeente@achtkarspelen.nl.