Informatie voor zorgaanbieders
Vanaf 1 januari 2025 gaan de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel zelfstandig verder. Doordat onze systemen en applicaties voor 1 januari gesplitst moeten zijn heeft dit een aantal gevolgen voor u als zorgaanbieder in de periode van 20 december tot 11 januari. Hierover informeren we u op deze pagina. Ook blikken we vooruit op onze dienstverlening vanaf 1 januari.
Informatie voor zorgaanbieders Wmo
Berichtenverkeer
In de periode van 20 december tot 11 januari is het niet mogelijk om berichten aan ons te versturen via Vecozo. Dit geldt voor zowel Wmo als Jeugd. Tijdens deze periode komen deze berichten niet bij ons binnen en worden ze daardoor niet verwerkt. Om fouten te voorkomen vragen we u nadrukkelijk geen berichten te sturen en dit uit te stellen tot 11 januari.
Is er sprake van spoed? Wij zijn bereikbaar per mail via zorgadministratie@achtkarspelen.nl. Tijdens deze periode zijn wij ook bereikbaar op het algemene nummer 14 0511.
Start zorg
Voor ons is het niet mogelijk om tijdens deze periode een startbericht (301) te sturen. Indien nodig bevestigen we het starten van zorg via de mail. Vanaf 11 januari bevestigen we dit via het berichtenverkeer. We vragen uw flexibiliteit om daar waar nodig zorg in te zetten op basis van onze mailbevestiging.
Systemen niet raadplegen
Doordat we systemen niet kunnen raadplegen kunnen we tijdens deze periode uw vragen niet beantwoorden zoals u van ons gewend bent. Heeft u vragen over bijvoorbeeld een declaratie, of een zorgtoewijzing? Stel deze aan ons voor 18 december 2024. Of stel uw vraag uit tot 11 januari.
Gemeentehuis gesloten van 20 december t/m 2 januari
Van vrijdag 20 december t/m donderdag 2 januari zijn wij gesloten. In deze periode zijn we alleen telefonisch bereikbaar.
Bereikbaarheid vanaf 1 januari
- Beide gemeenten blijven vanaf 1 januari bereikbaar via het algemene nummer 14 0511.
- De Sociaal werkers houden hetzelfde 06-nummer.
- Het telefoonnummer van de Frontoffice Sociaal domein (0511-460 767) vervalt per 1 februari.
Zorgadministratie
De Zorgadministratie is vanaf 1 januari bereikbaar op onderstaand telefoonnummer en e-mailadres: 0511-548 763 en zorgadministratie@achtkarspelen.nl.
Inkoop en contractmanagement vanaf 1 januari 2025
Vragen voor Inkoop en contractmanagement kunt u mailen naar gemeente@achtkarspelen.nl. Zodra een vaste contactpersoon bekend is informeren we u hierover.
Informatie voor zorgaanbieders Jeugd
Berichtenverkeer
In de periode van 20 december tot 11 januari is het niet mogelijk om berichten aan ons te versturen via Vecozo. Tijdens deze periode komen deze berichten niet bij ons binnen en worden ze daardoor niet verwerkt. Om fouten te voorkomen vragen we u nadrukkelijk geen berichten te sturen en dit uit te stellen tot 11 januari.
JW323’s (declaraties) , JW315’s, JW305’s en JW307’s ontvangen we graag uiterlijk 18 december 12.00 uur. Deze proberen we op tijd te verwerken.
Start zorg
Voor ons is het niet mogelijk om tijdens deze periode een startbericht (301) te sturen. We gaan ervanuit dat de zorg waar nodig wordt opgestart zonder startbericht. Met terugwerkende kracht ontvangt u na 11 januari van ons een zorgtoewijzing (mits aan de voorwaarden wordt voldaan). Bij spoed zullen we het starten van zorg via de mail aan u bevestigen.
Systemen niet raadplegen
Doordat we tijdens de periode van 20 december tot 11 januari systemen niet of zeer beperkt te raadplegen zijn, kunnen we tijdens deze periode uw vragen niet beantwoorden zoals u van ons gewend bent. Heeft u vragen over bijvoorbeeld een declaratie, check woonplaatsbeginsel of een zorgtoewijzing? Stel deze aan ons voor 18 december 2024. Of stel uw vraag uit tot 11 januari.
Kan uw vraag niet wachten? Stuur een mail naar de Zorgadministratie.
Is er sprake van spoed?
Tijdens deze periode blijven wij bereikbaar op het algemene nummer 14 0511.
Gemeentehuizen gesloten van 20 december t/m 2 januari
Van vrijdag 20 december t/m donderdag 2 januari zijn beide gemeentehuizen gesloten. In deze periode zijn we alleen telefonisch bereikbaar.
Bereikbaarheid vanaf 1 januari
- Beide gemeenten blijven vanaf 1 januari bereikbaar via het algemene nummer 14 0511.
- De Sociaal werkers houden hetzelfde 06-nummer.
- Het telefoonnummer van de Frontoffice Sociaal domein (0511-460 767) vervalt per 1 februari.
Zorgadministratie
De Zorgadministratie is vanaf 1 januari bereikbaar op onderstaand telefoonnummer en e-mailadres: 0511-548 763 en zorgadministratie@achtkarspelen.nl.
Informatie voor aanbieders Participatie en Re-integratie
Systemen niet raadplegen
Doordat we systemen niet kunnen raadplegen kunnen we tijdens deze periode uw vragen niet beantwoorden zoals u van ons gewend bent. Heeft u vragen over bijvoorbeeld een declaratie of een aanmelding? Stel deze aan ons voor 18 december 2024. Of stel uw vraag uit tot 11 januari.
Gemeentehuis gesloten van 20 december t/m 2 januari
Van vrijdag 20 december t/m donderdag 2 januari zijn wij gesloten. In deze periode zijn we alleen telefonisch bereikbaar.
Bereikbaarheid vanaf 1 januari
- Beide gemeenten blijven vanaf 1 januari bereikbaar via het algemene nummer 14 0511.
- Het telefoonnummer 0511 – 460 767 (Frontoffice Sociaal domein) vervalt per 1 februari.
- De Sociaal werkers en inkomensconsulenten houden hetzelfde 06-nummer.
Inkoop en contractmanagement vanaf 1 januari 2025
Vragen voor Inkoop en contractmanagement kunt u mailen naar gemeente@achtkarspelen.nl. Zodra een contactpersoon bekend is informeren we u hierover.