Informatie voor inwoners

De gemeentes Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel beëindigen hun samenwerking vanaf 1 januari 2025. Vanaf 1 januari 2025 is gemeente Achtkarspelen weer zelfstandig. De dienstverlening blijft zoals u gewend bent: vanuit het gemeentehuis in Buitenpost.

Van vrijdag 20 december tot en met donderdag 2 januari zijn wij voor alle dienstverlening gesloten om de overgang naar een zelfstandige ICT-omgeving te realiseren. In deze periode verwerken we alleen geboorte- en overlijdensaangiften en zijn we alleen telefonisch bereikbaar.

Regel op tijd uw zaken 

Verleng op tijd uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs en geef ook uw verhuizing op tijd door. Tijdens de sluitingsperiode is dit helaas niet mogelijk.

  • Heeft u het reisdocument of rijbewijs dringend nodig of direct na de sluiting? Regel dit dan vóór 12 december, zodat u deze documenten nog in 2024 ontvangt.
  • Heeft u het reisdocument nog niet nodig en kunt u even wachten? Maak dan een afspraak in januari.
  • Gaat u tussen 20 december en 2 januari verhuizen? Geef dan 4 weken van tevoren uw verhuizing door. Dan kunnen wij het op tijd verwerken.

Regel deze zaken op tijd online op onze website. Komt u liever langs? Maak dan een afspraak via onze website of bel ons op 14 0511. Wij staan voor u klaar.

Onze contactgegevens blijven hetzelfde 

U kunt ook in het nieuwe jaar weer bij ons terecht op het gemeentehuis in Buitenpost. Daar verandert niets aan. Mailen kan nog steeds via gemeente@achtkarspelen.nl en we blijven bereikbaar op 14 0511.

Wij danken u voor uw begrip en wensen u fijne feestdagen!